Karhunveistäjiä kutsutaan Ilomantsiin

to maalisk. 01 12:22:00 2018

Ilmoittautumisaika karhunveiston mestaruuskilpailuihin 2018 on alkanut. Villi luonto -teemalla käytävää ainutlaatuista karhunveistäjien mittelöä käydään Ilomantsissa Karhufestivaaleilla 16.–18.8.2018. Mestaruutta tavoittelevat voivat ilmoittautua mukaan 24.5.2018 mennessä festivaalin kotisivulta www.karhufestivaali.fi.

Kaksipäiväiseen torstaina ja perjantaina käytävään pitkään kisaan odotetaan saatavaksi 20 kovan tason osallistujaa. Tiedusteluja on järjestäjille tullut jo kotimaisten puunveistäjien lisäksi Venäjältä ja Argentiinasta.

Viimeisenä kisapäivänä lauantaina Karhufestivaali huipentuu pikaveistokisaan, jossa on paikkoja 25 osallistujalle. Samana päivänä yleisö pääsee nauttimaan myös Villiruokafestareista luonnonherkkuineen.

Veistotapahtuman pääjärjestäjinä ovat Maaseudun Sivistysliitto paikallisyhdistyksineen ja Ilomantsin kunta.

Villi luonto. – Mikä on veistäjien suhde alkuvoimaiseen luontoon? Onko kaupungistuvassa maailmassa enää sijaa villille luonnolle?

LISÄTIEDOT:

www.karhufestivaali.fi

Facebook: karhufestivaali

Veistokilpailu: Kulttuurituottaja Raija Kallioinen, raija.kallioinen@msl.fi, puh. 040 5636 876

Karhufestivaali: Tuottaja, festivaalin johtaja Maarit Hämäläinen-Koljonen, maarit.hamalainen-koljonen@msl.fi, puh. 040 579 5957