Pekka Perttula jatkaa Maaseudun Sivistysliiton puheenjohtajana

ti jouluk. 01 17:24:00 2020

Maaseudun Sivistysliiton edustajisto kokoontui poikkeusoloissa pitämään kokoustaan etäyhteyksien varassa. Puheenjohtaja, valtiotieteiden tohtori Pekka Perttula kiitti johtoa ja työntekijöitä päättymässä olevan vuoden haasteista selviytymisestä ja jäsenjärjestöjä koulutusyhteistyön kehittymisestä. Tyytyväisyyden aiheena on myös Ajatuspaja Alkion toiminnan käynnistyminen.

”Maaseudun Sivistysliitolla on komea nimi, jossa sen jokaisella sanalla on arvokas merkitys. Maaseutukulttuuri ja maaseutu luonnonvarana on noussut korona-aikana uudella tavalla esiin”, Perttula totesi.

Perttula myös nosti esiin Maaseudun Sivistysliiton yli kaksi vuosikymmentä tekemän työn ITE-taiteen parissa, minkä johdosta nyt pystytään viettämään ITE-juhlavuotta. ”Tämä on arvokas kulttuuriteko ja erinomaista työtä, jonka merkitys tullaan vielä tulevaisuudessa nostamaan korkealle”, Perttula arvioi.

MTK:n järjestöjohtaja Matti Voutilainen toimi sujuvasti kulkeneen kokouksen puheenjohtajana. Edustajisto hyväksyi vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja budjetin.

Pekka Perttula valittiin jatkamaan liiton puheenjohtajana. Erovuoroisten jäsenten tilalle valittiin hallitukseen uudelle kaudelle Petri Rinne, Mervi Mäki-Neste ja Perttu Pyykkönen ja uutena jäsenenä Sointu Kallio. Varajäsenten joukkoon tuli uutena valintana Tuomas Kuhmonen.

LISÄTIETOJA:

Toiminnanjohtaja Paula Yliselä, paula.ylisela@msl.fi, puh. 040 719 1687