Vuoden 2020 ITE-taiteilijaksi valittu iloismin levittäjä Paula Huhtanen

ma jouluk. 16 08:20:00 2019

Maaseudun Sivistysliiton huomionosoitus:
Paula Huhtanen on Vuoden ITE-taiteilija 2020

Maaseudun Sivistysliitto on nimennyt ensimmäistä kertaa Vuoden ITE-taiteilijan. Valinta kohdistui Paula Huhtaseen.

Paula Huhtanen on lappilaislähtöinen, pirkanmaalaistunut ITE-taiteilija Sarkolan kylästä Nokialta. Taiteessaan hän julistaa iloismia, joka purkautuu värikkäinä maalauksina ja kollaaseina.

Taideilmaisu löytää paikkansa myös uniikeissa esineissä ja asusteissa.

”Älä luovuta – käytä luovuutta”, on hänen mottonsa. Taiteilijaan voi tutustua hänen kotisivullaan www.paulahuhtanen.fi.

Mitä kuuluu Vuoden ITE-taiteilijan tunnustukseen?

Vuoden ITE-taiteilijana Huhtanen esiintyi jo Tuomaan markkinoilla Senaatintorilla ja sai yleisöltä uteliaan ja kiinnostuneen vastaanoton. Moni vertasi Huhtasen ilmaisutyyliä alkuperäiskansojen taiteeseen.

Seuraava kohokohta on Helsingissä Tavastia-klubilla 9.1.2020 järjestettävä Etnogaala, Yle Areenan televisioima nykykansanmusiikin ja -tanssin tapahtuma, jossa Huhtanen teoksineen on mukana. Elokuussa vuoden ITE-taiteilijaa odottaa kutsu Ilomantsiin Karhufestivaaleille.

Maaseudun Sivistysliitto esittelee merkkivuonna Paula Huhtasen teoksia toimitiloissaan ja on lunastanut käyttöönsä Taideplaneetat -uniikkikorujen sarjan. Huhtasen teoksia kuuluu MSL:n omistamaan ITE-taiteen kokoelmaan.  Hän on myös mukana ITE-taiteen juhlavuonna 2020 levitettävässä Arjen luovuus -ideakorttien sarjassa yhtenä luovuusvirikkeitä antavana ITE-taiteilijana.

LISÄÄ TIETOA:

Paula Huhtanen: www.paulahuhtanen.fi