Syötävän Puiston Kulttuurikahvila tarjoaa monikulttuurisia antimia heinäkuiseen Helsinkiin

ti heinäk. 04 13:00:00 2017

Syötävän Puiston kulttuuritarjontaa heinäkuussa 2017
Osoite: Mustikkamaanpolku 10, Helsinki

• 9.7. Runojen Kulttuurikahvila – kirjailijat Katriina Ranne ja Rita Dahl
  • 16.7. Circus Open Stage – harrastelijoille ja sirkusammattilaisille – Juontajina Antti Suniala ja Cam o Murch (Irlanti)
  • 23.7. Anna Inginmaa & Veikki Virkajärvi LIVE – Swing jazz -standardeja
  • 30.7. Vietnamilainen Kahvila – Vietnam seura ry ja VCEA

Syötävä Puisto on jo neljättä vuotta toimiva kaikille kaupunkilaisille avoin Helsingin Mustikkamaalla sijaitseva puutarha. Rauhallisen ympäristön ja talkoovoimin tapahtuvan viljelyn lisäksi Syötävään Puistoon vetää ihmisiä korkeatasoinen kulttuuriohjelma joka sunnuntaisessa pop up Kulttuurikahvilassa.

Kesäkuun alussa avatun Kulttuurikahvilan ohjelma on sisältänyt argentiinalaista kansanmusiikkia ja -tanssia, tangoa, teatteria, elokuvanäytöksen ja Klovnit ilman rajoja -ryhmän Klovnikahvilan. Tämän lisäksi Herttoniemen nuorisotyöyksikön nuoret pitivät Syötävän Puiston torpassa hävikkiruoka-ravintolaa viiden päivän ajan ja sirkustaiteilija Sakari Männistö toimi ensimmäisenä residenssitaiteilijana.

Kulttuurikahvila jatkaa monipuolista ja monikulttuurista ohjelmaansa elokuun loppuun.

Runojen Kulttuurikahvila 9.7.

Heinäkuussa residenssitaiteilijoina ovat kirjailija Katriina Ranne, joka sai Kääntäjäkarhu- ja Pronssipantteri-palkinnot teoksestaan Korallia ja suolakiteitä, sekä kirjailija Rita Dahl. Molemmat kirjailijat ovat oman tuotoksensa lisäksi kääntäneet ulkomaalaista runoutta, Katriina Ranne afrikkalaista runoutta ja Rita Dahl portugalilaista runoutta ja he esiintyvät 9.7. järjestettävässä Runojen Kulttuurikahvilassa.

Circus Open Stage 16.7.

Syötävän Puiston kulttuurituottajana toimiva sirkustaiteilija Antti Suniala juontaa yhdessä irlantilaisen jonglöörin Cam o Murch kanssa kaikille harrastajille ja ammattilaisille avoimen Circus Open Stagen 16.7. Luvassa on hienoja esityksiä sekä sirkustyöpajoja rennossa ilmapiirissä Syötävän Puiston puutarhassa. Antti Suniala esittää uusimman numeronsa kontaktimanipulaatiota harjanvarrella ja Cam o Murch jongleerausta palloilla hip hop -rytmeihin.

23.7. Anna Inginmaa & Veikki Virkajärvi LIVE

Suomen kärkinimiin kuuluva jazz-laulaja Anna Inginmaa esiintyy yhdessä kitaristi Veikki Virkajärven kanssa ja esittävät swingaavia jazz-standardeja. Anna Inginmaa on esiintynyt mm. pianisti Seppo Kantosen ja Antti Rissasen johtaman Imatra Big Bandin kanssa sekä levyttänyt Kauko Röyhkän ja Hypnomenin kanssa albumin Huominen on uni (2016).

30.7. Vietnamilainen Kahvila

Vietnamilainen ruoka ja kulttuuri tulee Syötävään Puistoon kun Kulttuurikahvilaa tulevat pitämään Vietnam Seura ja Vietnamese Cultural Exchange Association. Luvassa on vietnamilaisen keittiön herkkuja sekä vietnamilaista musiikkia ja tanssia.

KUVIA LIITTEINÄ.

Lisää kuvia: https://drive.google.com/open?id=0B1HjhOsE5q4pV3lueGhCTi1SZ2M