Vedenalaisia konsertteja ja veistoksia – Rauman kesän taidetarjonta laajenee uimahalliin ja majakkasaarelle

ma huhtik. 25 13:00:00 2016

VEDEN ALLA - taidetta, musiikkia ja ympäristötekoja Rauman kesässä

Rantojemme ja vesistöjemme puhtaus ja Itämeren ekologinen tasapaino – muun muassa näitä teemoja pohditaan kesän aikana taiteen keinoin teoksissa ja tapahtumissa eri puolilla Raumaa. Mm. vedenalainen live-konserttisarja uimahallissa ja Kylmäpihlajan majakkasaaressa ekologinen ympäristötaideteko.

• LIFE AQUATIC – vedenalaisten konserttien ja äänimaisemien sekä veistosten kokonaisuus Rauman Uimahallissa 17-20.8. Veden alla kuunneltava konserttisarja toteutetaan nyt ensimmäisen kerran Suomessa, Raumalla. Yhteistyössä mukana Rauman Liikuntapalvelut.
  • KALANMAHA – ympäristötaideteos rakentuu  Kylmäpihlajan majakkasaarelle kesä-elokuussa. Yhteistyössä mukana Rauman kaupungin Ympäristönsuojelu ja Wihertoimi.
  • Olemme mukana 28.4. Rauman torilla Puhdas merivesi – kansalaistapaamisessa klo 10.30–11.30. Tule tapaamaan meitä niin kerromme lisää kesän suunnitelmista. Voit myös kuunnella ensimmäisiä vedenalaisia tallenteitamme Rauman kanaalista ja Selkämeren syvänteistä. Paikalla taiteilija Kristiina Ljokkoi ja kulttuurijohtaja Helka Ketonen.

Veden alla -tapahtumien tuottaja Maaseudun Sivistysliitto ja päätukijat ovat Koneen Säätiö ja Keskitien Tukisäätiö. Tapahtumat ovat osa Rauma Biennale Balticum -näyttelyä.

1. KALANMAHA – ympäristötaideteos valmistuu yhteistyössä kuvataiteilija, biologi Maritta Nurmen ja majakkasaarella kesän aikana vierailevan yleisön kanssa. Suomessa ja Vietnamissa toimiva taiteilija vietti viimekesän RaumArs-taiteilijana. Paikalliset muistavat hänet huussi-teoksesta, jota Nurmi rakensi Pitsiviikon aikana Vanhassa Raumassa. Kesällä 2016 yhteistyössä ovat mukana Rauman kaupungin Ympäristönsuojelu ja Wihertoimi, päätuottajana Maaseudun Sivistysliitto.

2. LIFE AQUATIC – Rauman Uimahallissa. Vedenalaisten konserttien ja äänimaisemien sekä veistosten kokonaisuus tarjoaa elämyksiä niin veden alla kuin veden päällä aamusta iltaan. Veden alla kuunneltava konsertti toteutetaan nyt ensimmäisen kerran Suomessa, Raumalla. Iltakonserteissa myös livemusiikkia ja mukana muusikoita sekä Raumalta että Helsingistä. Päivällä taiteilijoiden opastuksia ja keskusteluita vedenalaisista äänistä ja maailmasta. Ohjelman tuotannosta vastaa Maaseudun Sivistysliitto. Pääjärjestäjänä Rauman liikuntapalvelut. Päivällä tapahtumaan voi osallistua uimahallin pääsylipun hinnalla. Päivällä tapahtumaan voi osallistua uimahallin pääsylipun hinnalla. Iltakonserttiin lippuja: Palvelupiste Pyyrman 1.6. alkaen.

Life Aquatic -taiteellinen työryhmä: Petri Kuljuntausta kansainvälisesti tunnettu äänitaiteilija ja muusikko, joka työskentelee myös vedenalaisten äänimaisemien parissa, Kristiina Ljokkoi kuvataiteilija ja taidekasvattaja, joka toimii myös kuraattorina ja taidetapahtumien tuottajana, Tuomas Toivonen elektromuusikko ja arkkitehti, joka on työskennellyt myös toimittaja-juontajana YLE:llä, Jarno Tikka jazzmuusikko, saksofonisti ja säveltäjä on palkittu, nuori jazzmuusikko, joka soittaa erilaisissa kokoonpanoissa Suomessa.

www.paikantuntu.fi/veden-alla            raumabiennale.com

Kalanmaha-teoksen suunnittelua ja toteutusta voi seurata täällä:

• Facebook: http://www.facebook.com/Kalanmaha
  • Taiteilijan blogi: http://kalanmaha.blogspot.fi
  • Instagtam: #Kalanmaha
  • Twitter: #Kalanmaha

Life Aquatic-tapahtuma sosiaalisessa mediassa:

• Facebook: Life Aquatic - Underwater Art in Rauma
  • Instagram #raumalifeaquatic
  • Twitter #RaumaLifeAquatic

TIEDUSTELUT: Helka Ketonen, kulttuurijohtaja, Maaseudun Sivistysliitto, helka.ketonen@msl.fi 040-3577662